Kruimelpad
- Home
- Referenties
- Referenties
Referenties
Bootcamp 'Succesvol samenwerken met ouders in alle soorten en maten'
Welmoed en Liesbeth - Traineracteurs voor de Klaveracademie
Theater a la carte
Dit hilarische filmpje zit vol herkenbare scenes uit de praktijk.
Belangrijke lessen in ouderbetrokkenheid
Geertje van de Put - directeur
Amaliaschool
De grootste winst voor ons is geweest dat leekrachten echt in hun professionele rol zijn gaan staan.
Professionele communicatie met ouders
Cees Joosen - directeur
Dr. Algraschool te Leeuwarden
Het resultaat van de training is uitstekend!
De excellent communicerende IB'er
Annelies - IB'er
IB-opleiding
Ik zet de leerkracht nu beter in zijn kracht.
Coachingstraject van een leraar
Leni Ploeg - Leraar
CBS de Regenboog te Dedemsvaart
Ik creëer nu meer veiligheid in de klas.
Ouderbetrokkenheid versterken
Anje Bechtel - directeur
Educatief Centrum Theo Thijssen te Zutphen
We spreken de ervaringsdeskundigheid van ouders aan.
Waarom ouderbetrokkenheid in de KO essentieel is
Edith Blokland - Leidinggevende
Kindcentra De Drieslag
Ondanks dat we al goede samenwerkingsrelaties met ouders hebben, maken we van ouderbetrokkenheid toch een speerpunt in ons beleid.
Traject op maat om ouderbetrokkenheid te versterken
Nienke Koertshuis - directeur
ODBS Het Kompas
Onze leerkrachten voelen zich veilig en gesteund. En ze weten dat ik als directeur achter, naast of desnoods voor hen sta.
Teambrede professionele uitstraling
Ellen Hemmers - directeur
Kisveldschool te Neede
We kregen als team inzicht in de diepere laag.
Reactie pers op boek School en ouder schouder aan schouder
NBD Biblion - Redacteur en Recensent
NBD Biblion
Zo breng je educatief partnerschap tot stand
Leergang Resultaatgericht werken
Kees Hendriks - directeur
Samenwerkingsverband Twente Noord
Zelden heb ik zo unaniem positieve geluiden gehoord
De praktijk was het beste onderdeel
Liesbeth Verbeek - Leraar
Kindcentrum Lea Dasberg
Ze heeft vertrouwen in je als mens en dat maakte het tot een geweldige ervaring in een veilige omgeving
Samenwerken met Glans
Marja Klaver - Schrijver voor JWS
JSW – Vakblad voor leerkrachten in het basisonderwijs en pabo-studenten.
Als je de Glans-techniek teambreed gebruikt, gaat de ouderbetrokkenheid schoolbreed glanzen
Hoe mentoren en ouders met Glans samenwerken
Marja Klaver - schrijver artikel
Bij de Les, magazine voor leerlingbegeleiding en schooldecanaat
Waarom moeilijk doen als het samen kan
Betrek elke ouder met de Glans-techniek
Arja Kerpel - Redactielid wij-leren.nl kennisplatform voor het onderwijs
Wij-leren.nl kennisplatform voor het onderwijs
Ouderbetrokkenheid is en blijft een hot item.
Een verandertraject met bedrijfskundig perspectief
Cas Bartman - Algemeen directeur
TOF Onderwijs
Marja en Francien hebben door hun persoonlijkheid en effectieve aanpak in korte tijd dit resultaat met ons weten te boeken.
Pilot Glanstechniek
Kader Primair - Redactie maandblad voor schoolmanagement in Nederland
AVS
De Glans-techniek betrekt ouders stap voor stap bij de schoolcarrière van hun kind.
Juist deze aanpak geeft mensen zelfvertrouwen
Frans Nawijn - Directeur-bestuurder
PCPO Rijssen
Het was van groot belang voor onze medewerkers goed te leren communiceren en feedback te geven. Daar is Marja een kei in!
Over ouderbetrokkenheid en de Glans-techniek
Deelnemers - Directeuren. leraren en ouders
Mini-symposium Glans-techniek
Ik heb een andere kijk gekregen op de relatie ouder-school
Praktisch, het staat dicht bij mijn eigen belevingswereld
Deelnemer - Workshop Glans-techniek
Nationaal Congres Ouderbetrokkenheid
Het is ook fijn als een leerkracht de deskundigheid van de ouder meeneemt.
Trainingstraject Communicatie van leerkrachten naar ouders.
Liesbeth Verbeek - Leraar
Kindcentrum Lea Dasberg
Het gevoel van toen bij de training kwam terug: het werkt echt! Duidelijk en consequent zijn geven je een stevige basis voor moeilijke gesprekken.
Glans werkt!!!!
Hetty ten Heggeler - Leraar
OBS Het Stadsveld
Van onze IB’er kreeg ik een groot compliment over hoe ik het gesprek had gevoerd
Boek 'School en ouder, schouder aan schouder'
Jacqueline Moleman - Moeder
van 2 schoolgaande kinderen
De volgende keer neem ik ‘gewoon’ je boek mee voor de leraar,
Boek 'School en ouder, schouder aan schouder'
Erika Diekema - directeur
OBS J.H. Isings
Een prima hulpmiddel voor goede ouderbetrokkenheid
Boek 'School en ouder, schouder aan schouder'
Aletta Wijnsouw - vmlg directeur
De Bijenschans
Dit boek is een echte aanrader voor schooldirecteuren, leerkrachten en ook ouders.
Boek 'School en ouder, schouder aan schouder'
Mieke Verhage - Meerschools directeur
De Klaroen en Het Podium
Een goede samenwerking tussen ouders en school zorgt voor optimale ontwikkelkansen voor kinderen.
Een teamtraject
Wilfred de Vries - Algemeen directeur
Schoolvereniging Rehoboth
Tot dan toe onuitgesproken spanningen leerde het team te benoemen en vervolgens probleemoplossend te bespreken
Soms één op één als coach, soms met een groep en geassisteerd door een geweldige acteur
Marco Schaap - directeur
Julianaschool te Rijssen
Als organisatie hebben wij geleerd om feedback te geven en kritiek te ontvangen
Communicatietraining ‘Eerlijk en duidelijk communiceren’
Gerlinde Baan - Coördinator
Christelijke Peuterspeelzaal Margriet
Communicatie is een dans voor twee, een dans die je sámen moet dansen
Samenwerkingsverband van 30 basisscholen
Jan Wiegink - directeur
SBO De Toermalijn
Erg onder de indruk was ik van de resultaten na een coachingstraject met drie erg ervaren collega’s uit ons expertiseteam.
Trainingen aan het management en aan leraren
Annelies Brouwer - Adjunct-directeur bestuurder
PricoH
In de loop der jaren hebben we veel geleerd.
Sterke coaching met een psychologisch tintje
Marjon Tjepkema - Senior adviseur P&O
Stichting Twenterand
De betreffende persoon moet weer goed in zijn of haar vel zitten op het werk. En dat doel haalt Marja keer op keer.
Vanuit je functie moet je soms onpopulaire keuzes maken
Ben Roeten - algemeen directeur
VPCO Hasselt
Ik voel me ten diepste gekend, met veel respect voor wie ik ben als mens en functionaris.
Marja is bijzonder praktisch, dat spreekt me aan
Ilse de Baaij - Stafmedewerker P&O
Stichting Archipel
Soms is ze bij een training zó enthousiast dat het even te snel gaat. Maar dan zeggen we dat gewoon, schiet ze in de lach en vertraagt ze…”
Ik vermoedde een burn-out bij mezelf
André Henneveld - Manager Procesinnovatie & Projecten
Vogellanden
Juist door te kijken naar de achterliggende oorzaken ben ik nu méér dan ‘de oude’. Ik ben een rijker mens geworden.
Een bijzondere cursus
Ingrid Steenhagen - Leraar
De Marke
ik kan me geen andere cursus herinneren waarbij ik me vanaf het begin tot het einde kon concentreren.
Ik vertrouw meer op mijn professionaliteit
Jacqueline Uittenbogaard - Leraar
De Regenboog Hoogeveen
Mijn zelfvertrouwen is gegroeid door de spiegelende sessies
Pilot Implementatie van de Glans-techniek
Deelnemers Pilot - Directeuren, IB'ers en leraren
Stichting Consent
Er is meer structuur gekomen in het opzetten van een goede glans-relatie
Van training naar 1-op-1 ondersteuning
Alice Kwant - Leraar
Arendsvleugel
Soms heb je gewoon een buitenstaander nodig om helder te krijgen hoe je bent en hoe je beter kunt worden.
Ik liep bijna tegen een burn-out aan
Wouter Kok - PLV. Griffier
Gemeente Berkelland
Werkte methode A niet, dan had ze altijd een methode B achter de hand
Ouderbetrokkenheid met scholengroep
Femmy Sassen - directeur
Montessorischool De Wielerbaan te Enschede
We krijgen concrete handvatten om beter met ouders te communiceren.